immeuble

Infor GasElek vertelt: Nadia

Feiten

  • Intrekken
  • Geen energiecontract
  • Snee

Nadia 1 maand geleden verhuisd met haar 3 kinderen naar een nieuw appartement.

Ze kreeg te maken met veel administratief papierwerk. Ze schonk geen aandacht aan Sibelga's opzegbrief die haar waarschuwde voor de... moet een contract tot stand brengen van een commerciële leverancier.

Gisteren kwam er een Sibelga-agent zegel sgas- en elektriciteitsmeters. Het was extreem stressvol, de kinderen stelden veel vragen, het is koud, er is geen warm water, ze kan niet meer koken.

Interventie Infor GasElek

Om Nadia te helpen haar toegang tot energie zo snel mogelijk te herstellen, hebben we:

  • de toestand van de meters nagekeken met Sibelga
  • analyseerde de contractuele situatie voor de verhuizing (contract transporteerbaarheid, schulden)
  • contract afgesloten met een energieleverancier
  • verstrekte informatie over haar rechten en plichten (MOZA)
  • geholpen bij de toepassing van bestaande beschermingen (sociaal tarief)
  • volgde de codering van het contract en de switch
  • afspraak gemaakt met Sibelga voor de opening van de meters

Nadia heeft snel weer energie! Ze kreeg ook al het nodige advies om te kunnen profiteren van het contract dat het beste bij haar situatie past.

Infor GasElek vertelt: Moussa

Feiten

  • Jaarafrekening
  • Prijsverhoging en einde contract met vaste prijs
  • Energieschuld

Moussa heeft net zijn jaarafrekening ontvangen en het is een heel onaangename verrassing. Hij moet €1457,63 bijbetalen aan zijn leverancier, en zijn voorschotten zijn gestegen van €116,21 naar €238 per maand. Hij weet niet wat hij moet doen en krijgt zijn leverancier niet aan de telefoon.

Interventie Infor GasElek

Om te voorkomen dat Moussa in de schulden raakt en dat zijn meter wordt afgesloten, hebben we :

  • de jaarafrekening gecontroleerd (reële of geschatte meterstanden, prijs, contractdatum)
  • het jaarlijkse energieverbruik berekend en geanalyseerd (gemiddelde, rationeel energieverbruik)
  • prijsoffertes vergeleken
  • informatie verstrekt over rechten en plichten (betalingsplan met de leverancier, enz.)
  • de bestaande bescherming uitgelegd (sociaal tarief, statuut van beschermde klant)
  • situatie opgevolgd en geholpen bij de administratieve procedures

Moussa beschikt over alle nodige informatie en kan zijn energiesituatie beheren. Hij kan over een jaar ook terugkomen om zijn contract en tarieven opnieuw te laten nakijken.

Actie Energie!

Alles verstaan en handelen met Infor GasElek

Hulpmiddelen

Infor GasElek biedt u verschillende tools

De energierekening is onbetaalbaar?

Als je moeite hebt met betalen, neem dan contact met ons op.

Over ons

Infor GasElek adviseert u over gas en elektriciteit

Brussels informatiecentrum voor verbruikers van elektriciteit en gas. Onafhankelijk, gratis, vertrouwelijk en zorgzaam.

Mijn elektriciteitsfactuur is abnormaal hoog, waarom?

Onze meest recente artikelen over over de energiesector

Ontdek de Brusselse elektriciteits- en gasmarkt, wetswijzigingen en getuigenissen van energieverbruikers.

Einde van de winterstop 31/3/2023!

Het is NU noodzakelijk om een leveringscontract af te sluiten

Als u een winterklant bent, levert en factureert Sibelga u uw energie tijdens de winter. 

Om je meters niet op 1 april te laten knippen, heb je een contract nodig met een commerciële leverancier.

De activering van het contract kan 3 weken duren.

Neem direct contact op met Infor GazElec en laten we het samen oplossen!

 

 

Doorgaan naar artikel