immeuble

Infor GazElec vertelt: Nadia

Feiten

  • Intrekken
  • Geen energiecontract
  • Snee

Nadia 1 maand geleden verhuisd met haar 3 kinderen naar een nieuw appartement.

Ze kreeg te maken met veel administratief papierwerk. Ze schonk geen aandacht aan Sibelga's opzegbrief die haar waarschuwde voor de... moet een contract tot stand brengen van een commerciële leverancier.

Gisteren kwam er een Sibelga-agent zegel sgas- en elektriciteitsmeters. Het was extreem stressvol, de kinderen stelden veel vragen, het is koud, er is geen warm water, ze kan niet meer koken.

Infor GazElec-aandelen

Om Nadia te helpen haar toegang tot energie zo snel mogelijk te herstellen, hebben we:

  • de toestand van de meters nagekeken met Sibelga
  • analyseerde de contractuele situatie voor de verhuizing (contract transporteerbaarheid, schulden)
  • contract afgesloten met een energieleverancier
  • verstrekte informatie over haar rechten en plichten (MOZA)
  • geholpen bij de toepassing van bestaande beschermingen (sociaal tarief)
  • volgde de codering van het contract en de switch
  • afspraak gemaakt met Sibelga voor de opening van de meters

Nadia heeft snel weer energie! Ze kreeg ook al het nodige advies om te kunnen profiteren van het contract dat het beste bij haar situatie past.

Infor GazElec vertelt: Moussa

Feiten

  • Correctie factuur
  • Prijsverhoging en einde vaste prijs contract
  • Energieschuld

Moussa heeft zojuist zijn . ontvangen jaarlijkse correctiefactuur en het is een zeer slechte verrassing. Hij moet een overschot van € 1457,63 betalen aan zijn leverancier en zijn termijnen gaan van € 116,21 naar € 238 per maand. Hij weet niet wat hij moet doen en kan zijn leverancier niet telefonisch bereiken.

Infor GazElec-aandelen

Om te voorkomen dat Moussa in een overmatige schuldenlast terechtkomt met een verlaging als resultaat, hebben we:

  • de correctiefactuur gecontroleerd (werkelijke of geschatte indexen, prijs, contractdatum)
  • berekend en geanalyseerd het jaarlijkse energieverbruik (gemiddeld, rationeel energieverbruik)
  • de aanbiedingen van mogelijke benodigdheden vergeleken
  • verstrekte informatie over haar rechten en plichten (afstemmingsplan met de leverancier, enz.)
  • legde de bestaande beschermingen uit (sociaal tarief, status van beschermde cliënt)
  • bewaakte de situatie en hielp met administratieve procedures

Moussa beschikt over alle nodige informatie en kan zijn energiesituatie beheersen. Hij kan ook over een jaar terugkomen om zijn contract en zijn tarieven opnieuw te controleren.

Heb je een vraag over Vragen?

Goed begrijpen Goed vergelijken en aan de slag gaan

Hulpmiddelen

Infor Gaz Elec biedt u verschillende tools

Wordt de energierekening onbetaalbaar? Hulp bestaat!

Als je moeite hebt met betalen, neem dan contact met ons op.

Over ons

Infor GazElec adviseert u over gas en elektriciteit

Brussels informatiecentrum voor verbruikers van elektriciteit en gas. Onafhankelijk, gratis, vertrouwelijk en zorgzaam.

Mijn elektriciteitsfactuur is abnormaal hoog, waarom?

Onze meest recente artikelen over over de energiesector

Ontdek de Brusselse elektriciteits- en gasmarkt, wetswijzigingen en getuigenissen van energieverbruikers.

Doorgaan naar artikel