Basispakket GAS en ELEKTRICITEIT

Onbetaalbare energierekeningen?

Kalender: WANNEER en WAT?

november-december 2022
Automatische ontvangst van de basispremie voor gas en elektriciteit
01/01/2023
Deadline voor betaling door uw leverancier
18/01/2023
Uiterste betaaldatum door uw leverancier als het bedrag van de premie hoger is dan uw factuur
30/04/2023
Afsluiting van de invoering van premieaanvragen die niet zijn ontvangen en voor collectieve ketels
februari-maart 2023
Automatische ontvangst van de basispremie voor gas en elektriciteit
01/04/2023
Deadline voor betaling door uw leverancier
18/04/2023
Uiterste betaaldatum door uw leverancier als het bedrag van de premie hoger is dan uw factuur
Van 23/04/2023 tot 31/07/2023
Indienen van aanvragen voor collectieve verwarming en voor niet ontvangen basispremies
31/07/2023
Afsluiting van de invoering van premieaanvragen die niet zijn ontvangen en voor collectieve ketels

Een basisgaspakket van HOEVEEL en WANNEER?

Automatische ontvangst in december 2022
270€ voor november en december (135€/maand)
Automatische ontvangst vanaf februari 2023
405€ voor januari, februari en maart 2023 (135€/maand)

Een basisgaspakket VOOR WIE?

Hoe ontvang je het GAS-pakket?

Een basiselektriciteitspakket VOOR WIE?

Een elektriciteitspakket van HOEVEEL en WANNEER?

Automatische ontvangst in december 2022
122€ voor november en december (61€/maand)
Automatische ontvangst vanaf februari 2023
183€ voor januari, februari en maart 2023 (61€/maand)

ONJUISTE TOEPASSING VAN HET SOCIAAL TARIEF EN AANVRAAG VAN DE BASISPREMIE

Situatie:
De leverancier paste het sociaal tarief toe terwijl de klant daar geen recht op had.
Gevolg 1:
De klant ontving een rectificatiefactuur met een commercieel tarief dat veel hoger is dan het sociaal tarief.
Gevolg 2:
De klant kon niet genieten van de basispremies gas en/of elektriciteit.
Oplossing voor het ontvangen van de basispremie voor januari, februari en maart:
De klant kan een klacht indienen bij de FOD Economie, waarbij hij de reden van de laattijdige indiening motiveert en alle nodige documenten bijvoegt.

Aandacht!

Klachten dienen uiterlijk 30/9/2023 ingediend te worden!

Als u zich zorgen maakt, kunt u rechtstreeks contact met ons opnemen via 02/209 21 90

Doorgaan naar artikel